woensdag 30 januari 2013

Social Media - Reflectie Feisal Ajamai


Terugblik
Reflecterend naar de eerste training had ik geen idee wat ik mij bij de training moest voorstellen. Ik wist wel wat social media inhield maar verdere diepgang daarbij had ik niet. Tijdens de training werd uitgelegd wat de inhoud van de training was en de visie hierbij binnen HRD. Nou deze informatie binnengekregen te hebben wist ik nog steeds niet waar ik aan toe was. Nu we aan het einde zijn gekomen kan ik concluderen wat men bedoeld met 2.0 webtools. Door de presentaties en de opdrachten. Heb ik door het werken met de tools ervaring opgedaan.  Ik had bewust gekozen voor social media omdat ik al gebruik maakte bepaalde media. Maar ik werd toch nieuwsgierig om deze in te zetten voor Zuyd. Ik wilde van andere sociaa media tools meer weten. Wat deze inhielden en wat deze voor toegevoegde waarde hadden.


Inzet webtools
De social media vormen die wij als groep hebben uitgewerkt kunnen ieder zo hun eigen bijdrage leveren binnen Zuyd.  De hangouts kunnen bijvoorbeeld erg nuttig zijn voor de aanstaande teamleiders en  docenten.  De teamleiders kunnen door middel van een Google hangout docenten eventueel bij drukke schema’s inzetten om plaats onafhankelijk een meeting te kunnen voeren. Waarbij het toch prettig is dat je elkaar kunt zien.
Medewerkers kunnen van de verschillende mediums gebruik maken,  het is maar welk belang je erbij hebt.  Twitter zou voor Zuyd een medium kunnen zijn om actuele gebeurtenissen/informatie te delen.

 In de wiki’s die zijn opgesteld worden de verschillende social medias toegelicht hoe deze ieder op hun eigen wijzen een bijdrage kunnen leveren binnen Zuyd.

Eigen ontwikkeling
Als ik reflecteer naar mijn eigen ervaringen en ontwikkelingen kan ik mededelen dat ik veel heb geleerd van, Twitter, Google+, Wiki, Weblectures & Screencasting en Videocommunicatie. hoe deze inzetbaar zijn in de praktijk.  Ik vond het leerzaam naast me eigen tool dat ik kon zien hoe andere tools binnen Zuyd konde worden toegepast.
De tool weblectures en screencasting bijvoordbeeld waar ik zelf helemaal weg van  was om deze in te zetten voor colleges.  De handigheid en duidelijkheid die het verschaf was voor mijn gevoel ideaal.

Ik vond het leuk om met de blogs te werken, ik was hier helemaal niet bekend mee. Deze vaardigheid kan ik zeker gebruiken in de toekomst.  Verder ben ik voornamelijk echt meer bekend geworden met de inzet van alle tools. Dus in de toekomst kan/bedenk ik me op  welke manier ik een passende boodschap kan overbrengen en via welk medium ik dit het beste kan doen.

Terugblik op de training
Nou concluderend kan ik vermelde dat ik een heel leuke training heb moge ervaren.  Had ik niet verwacht,  soms wel wat zaken waarin ik vond het mag wel iets concreter over de verwachtingen die er worden gesteld. Maar als ik terugkijk was het voor ons allemaal nieuw Dus ik denk dat de volgende keer deze miscommunicaties en vragen beter beantwoord zullen worden.

Tip  We hebben in week 1 een les gehad over deze training en toen zagen we elkaar 4 a 5 weken niet meer. Ik zou in deze weken nog 1 trainingen plaatsen of een evaluatie moment plaatsen. Dit hoeft niet perse bijeenkomst te zijn kan ook afspraken gemaakt worden via een medium als hier behoefte aan is of actiever zijn over bepaalde knelpunten.

Top: De Sfeer en het leren. Hou het leuk voor de studenten. Laat ze voornamelijk leren door zelfdoen of onderlinge communicatie. Zo heb ik ook vaak met knelpunten gezeten maar door communicatie met de medestudenten via Twitter heeft mij dit medium geholpen.
Auteur: Feisal Ajamai

1 opmerking:

  1. Duidelijke reflectie (let wel op je taal!!). Leuk dat je 'favoriete' tool, de weblectures en screencasts, niet in jullie subgroeptools zaten. Je blik dus verruimd.... en ja ik ga zeker verbeteringen doorvoeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen