maandag 14 januari 2013

Social Media - Hyves (deel III)



Na aanleiding van mijn algemene informatie over Hyves wil ik wat specifieker op ingaan of Hyves ook een tool is om in te zetten in leer- en ontwikkeling setting voor bij ons op school en of deze tool een toegevoegde waarde is om in te zetten in het project van deze minor.


Mijn mening is dat Hyves daar geen geschikte tool voor is. Hyves heeft de afgelopen jaren een enorme terugloop van leden. Zo zaten ze bijna tegen 11 miljoen leden aan maar de afgelopen jaren heeft er een terugloop plaats gevonden naar 9,8 miljoen leden, en dan heb ik het nog niet over de mensen die wel nog een profiel hebben maar totaal niet meer actief zijn op Hyves (zoals ik). Hyves wordt niet meer intensief gebruikt onder ons (en dan heb ik voornamelijk naar de reactie van onze klas gekeken)

Patty Janssen 28 november 2012
Hyves vind ik al een lange tijd niks meer, op de een of andere manier vind ik dit medium kinderachtig geworden

Rona Voncken 2 december 2012
Verder gebruik ik geen sociale netwerken meer. Vroeger zat ik wel op Hyves maar dat is eigenlijk een beetje 'uit'

Erik 3 December 2012
Zelf maakte ik voor de start van deze training alleen maar gebruik van Facebook. Ik blijf daarentegen wel bij mijn standpunt. Ik ben absoluut geen fan van social media.

Falco Didderen 5 December
Hyves is zoooo verleden tijd

Sander Debeij  5 December
Hyves tsja wat moet je daar nog over zeggen, slechte investering van de Telegraaf media groep, verder kan ik er niet veel nuttigs over zeggen

Eva Merckx 11 December 2012
Verder heb ik nog wel een Hyves, maar hier doe ik helemaal niets mee( moet ik eigenlijk maar eens verwijderen)

Anne-Marie
Vroeger had ik ook Hyves, maar Hyves gebruik ik nu niet meer

Als ik kijk naar deze reacties,  lijkt het mij daarom geen geschikte tool om in te zetten in leer- en ontwikkeling setting voor bij ons op school. Hyves was eerst helemaal in maar dat is het nu absoluut niet meer onder ons. Steeds meer mensen zijn overgestapt van Hyves naar Facebook. Ook vindt ik dat Hyves niet de juiste tool is om in te zetten in het project van deze minor, Hyves biedt totaal geen toegevoegde waarde voor de teamleiders indien de teamleiders veel mensen in hun vriendenlijst hebben is het totaal niet meer overzichtelijk. Twitter daarin tegen vindt ik veel beter tool om in te zetten. De teamleiders kunnen op Twitter hun eigen Twitter Lists maken. (Een twitter lists is een lijst met mensen van een bepaalde groep (bijvoorbeeld je familie, vrienden, collega’s enz) waarin je precies kunt zien wat zij vandaag gezegd hebben.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten