vrijdag 1 februari 2013

Opbouw WIKISPACES

Het voorstel ziet er als volgt uit:

Er zijn dus drie (basis)tabbladen:

- Algemene informatie Webtools
- Docent (Gebruikers mogelijkheden beschreven en voor de ingewikkeldere zaken hoe je dit daadwerkelijk uitvoert in de praktijk of waar je het kan vinden)
- Student ( Gebruikers mogelijkheden beschreven en voor de ingewikkeldere zaken hoe je dit daadwerkelijk uitvoert in de praktijk of waar je het kan vinden)

Algemene informatie bestaat uit:
- PBM en webtools (staat al grotendeels op de wiki)
- Hoe het eruit ziet per tool per ding (bijv. videocommunicatie: skype, Social media: facebook, etc). De opbouw van het medium dient kort en bondig te worden omschreven. Vergeet immers niet dat wanneer de docenten ermee aan de slag gaan, dat ze het meeste leren. Dit doen ze ook altijd bij ons. Werk dit uit onder algemene informatie voor:
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

De tabbladen docent en student bestaan allebei volgens dezelfde opbouw middels klik bare tabbladen:
- Project
- Training
- Theorie
- Studie loopbaanbegeleiding
- Praktijk

En elk tabblad (bijv. project) is dan standaard opgedeeld in:
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen
--------------------------------------
Dus zo komt het eruit te zien:
--------------------------------------
Algemene informatie/geschiedenis
- PBM en webtools
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Student:
Project
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Training
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Theorie
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Studie loopbaanbegeleiding
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Praktijk
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Docent:
Training
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Theorie
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Studie loopbaanbegeleiding
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen

Praktijk
- Video
- Videocommunicatie
- Social Media/Sociaal netwerk
- Wiki en microbloggen
------------------------------------------

Wanneer kan iedereen bijeenkomen?
Of in ieder geval twee personen per groep, laten we zeggen: de 'kartrekkers'.

Laat me wat weten,

Groeten,

Mike

7 opmerkingen:

  1. Mensen, reageer!

    Dit is belangrijk. Het zou zonde zijn als we de credits nu nog laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mike, de opdeling ziet er wel logisch/duidelijk uit zo inderdaad. Ik snap alleen de opdeling tussen docent/student nog niet zo goed. Waarom docent? Dit staat toch al uitgelegd bij de studentzaken hoe deze tool het beste kan worden ingezet?
    Ik denk dat je onze groep (weblectures en screencasting) bent vergeten erbij te vermelden bij de opdeling.
    Ik ben samen met Levy en mark dinsdag om half 11 op school. Ik weet niet hoe jullie dit allemaal uitkomt.

    Groetjes, Patty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey patty, volgens mij gaan studenten het ook gebruiken in de toekomst. Maar kan nog over grprsst worden. Ik zal dinsdag ook aanwezig zijn. Ben weblectures inderdaad vergeten. Gr Mike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een goede opzet en denk dat het daarmee wel duidelijk is voor de docenten en iedereen die de Wiki wilt bekijken.

    Ik heb zelf ook eens gekeken naar de wiki, maar kwam er niet uit hoe je een structuur kon maken in de wiki. Hebben andere hier misschien wel kennis van? Dan is het handig als deze er dinsdag of wanneer dan ook bij kunnen zijn.

    Ik ga contact opnemen met de groep en kijken wie dinsdag wilt komen. Wort hier nog iets definitiefs afgesproken? dn misschien op twitter dag en tijd bekend maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dinsdag komt voor mij het beste uit in principe!

    Die indeling ziet er trouwens goed uit Mike.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb vandaag de wiki ook aan 2 collega's van Financieel Management getoond en zij zijn zeer geïntereseerd in deze wiki. Als de wiki 'geherstructureerd' is zullen zij deze ook ontvangen.
    Hoop dat jullie er dinsdag samen snel uitkomen.
    Vooral veel doorklikmogelijkheden graag met amper gescroll op een pagina.... ben benieuwd. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een goed initiatief. vind het alleen een beetje aan de late kant dat ik nu pas hoor dat we morgen bij elkaar moeten komen. Ik heb niet gekeken op de blog omdat de focus meer op de wiki ligt nu. Ik vind dit jammer omdat ik moet werken morgen. dat wordt dan wel heel lastig.
    ik neem aan dat het ook vanuit thuis kan worden gedaan? zal er morgen avond dan eens naar kijken. De indeling snap ik en is logisch. Even kijken hoe het bij mij in de groep zit.

    maar wel een goed initiatief Mike!

    BeantwoordenVerwijderen